Tijdens de lessen Engels werkten de leerlingen van 5 en 6 Secretariaat – Talen de voorbije week rond carnavalsbeleving en geluid(soverlast), eeneTwinning Vlaanderen project. Vandaag, op de de Dag van het kind, een prikkelarme dag, gingen we de sfeer van de ‘foor’ vastleggen op beeld om te verwerken in een video report. Bovendien hebben we ook aandacht besteed aan geluid: we hebben de decibels gemeten op deze geluidsarme dag en zullen dit nog een keer doen op de dag waarop er geen geluidsbegrenzing is. We gaan dan vergelijken en kijken of er op de ‘prikkelarme dag van het kind’ echt zoveel minder geluid en licht is als wordt aangegeven door het stadsbestuur.
We gingen ook even langs bij het carnavalsmuseum waar we een tof en beeldig overzicht van de geschiedenis van carnaval konden bekijken en foto’s maken.
Deze gegevens nemen de leerlingen mee in hun video report en delen ze mee aan de leerlingen van een Brusselse school met wie we samen werken. Ook deze leerlingen werken rond hetzelfde project en zullen hun video report aan onze leerlingen voorstellen.
Na de krokusvakantie gaan onze leerlingen hierover praten en discussiëren via Skype.